Nakhon Phanom University Journal
ถอยกลับ
สภาพและปัญหาการจัดการเรียนการสอนในรายวิชาทักษะปฏิบัติขับร้องตะวันตก ของสถาบันอุดมศึกษาในประเทศไทย |
การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาสภาพและปัญหาการจัดการเรียนการสอนในรายวิชาทักษะปฏิบัติขับร้องตะวันตกของสถาบันอุดมศึกษาในประเทศไทย 2) เสนอแนะแนวทางการพัฒนาการจัดการเรียนการสอนในรายวิชาทักษะปฏิบัติขับร้องตะวันตกของสถาบันอุดมศึกษาในประเทศไทย โดยใช้วิธีการสัมภาษณ์และการสังเกตการสอนของอาจารย์ผู้สอนรายวิชาทักษะปฏิบัติขับร้องตะวันตก ที่สังกัดสถาบันอุดมศึกษาของรัฐในประเทศไทย จำนวน 10 ท่าน ใช้วิธีการวิเคราะห์ข้อมูลด้วยวิธีการวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) โดยนำข้อมูลเชิงเนื้อหาที่ได้ มาทำการวิเคราะห์และสรุปสังเคราะห์เนื้อหา และนำเสนอด้วยวิธีการพรรณนา |
The objectives of this researchhave included two aspects. First, tostudy conditions and problems of instructional management of Western vocal skills training in Thailand’s Higher Education Institutions. Second, to suggest directions for developing instructional management of Western vocal skill training byinterviewing and observing in class teaching of 10 instructors who are working under State Higher Education Institutions. Research method is applying qualitative research with content analysis, summary and synthesis, as well as descriptive presentation.Research findings suggest that in class teaching in Western vocal training applies principles instructional methods of three subjects including Traditional Classical Singing, Jazz Singing and Musical Theatre Singing. Problems of instructional management are included breath support for singing, the different abilities and skills of singing students in one class, sickness of students, difference in vocal distance between males and females, and the insufficient vocal practicing rooms.
|
Download Full Paper: |