Nakhon Phanom University Journal
ถอยกลับ
การพัฒนารูปแบบการดำเนินงานโรงเรียนวิถีพุทธในยุค 4.0 ของสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาอุดรธานี เขต 3 |
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาองค์ประกอบของการดำเนินงานโรงเรียนวิถีพุทธในยุค 4.0 ของสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาอุดรธานี เขต 3 2) ตรวจสอบความเหมาะสมและเป็นไปได้ของรูปแบบการดำเนินงานโรงเรียนวิถีพุทธในยุค 4.0 ของสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาอุดรธานี เขต 3 โดยใช้ระเบียบวิธีการวิจัยแบบผสมระหว่างการวิจัยเชิงปริมาณและการวิจัยเชิงคุณภาพ โดยมีขั้นตอน 3 ขั้นตอน คือ ขั้นตอนที่ 1 สัมภาษณ์ผู้เชี่ยวชาญระดับผู้บริหารสถานศึกษา จำนวน 21 คน ขั้นตอนที่ 2 การสนทนากลุ่มผู้เชี่ยวชาญ จำนวน 9 คนและขั้นตอนที่ 3 การประเมินความคิดเห็นของผู้เกี่ยวข้อง จำนวน 318 คน สถิติที่ใช้ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่ามัธยฐาน และค่าพิสัยระหว่างควอไทล์ |
The purposes of this research were first, to study the components of the operational development model of Buddhist oriented schools in the 4.0 era of educational institutions under Udon Thani Primary Educational Service Area Office 3. Secondly, the purpose aims toto examine the appropriateness and the possibility of the operational development model of Buddhist oriented schools in the 4.0 era of educational institutions under Udon Thani Primary Educational Service Area Office 3. The research methods applying to this study were integrating [or combining] quantitative and qualitative research under three steps: step one: interview 21 school administrative experts; step two: group discussion from nine experts; step three: evaluating the opinions of 318 people. The statistics used were including percentage, mean, standard deviation, median and interquartile range. |
Download Full Paper: |