Nakhon Phanom University Journal
ถอยกลับ
ปัจจัยการตลาดที่มีต่อแหล่งท่องเที่ยวด้านประวัติศาสตร์ ศิลปวัฒนธรรม และประเพณีของจังหวัดนครพนม |
การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) พฤติกรรมการท่องเที่ยวของนักท่องเที่ยวด้านประวัติศาสตร์ ศิลปวัฒนธรรมและประเพณี ของจังหวัดนครพนม 2) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีต่อแหล่งท่องเที่ยวด้านประวัติศาสตร์ ศิลปวัฒนธรรมและประเพณี ของจังหวัดนครพนม และ 3) ปัจจัยด้านอายุมีผลต่อส่วนประสมทางการตลาดในการท่องเที่ยวด้านประวัติศาสตร์ ศิลปวัฒนธรรมและประเพณี ของจังหวัดนครพนม ใช้วิธีวิจัยเชิงปริมาณ โดยการสำรวจ แจกแบบสอบถามแก่กลุ่มตัวอย่างจำนวน 410 คน ที่มีอายุต่ำกว่า 18 ปีถึงอายุ 59 ปีขึ้นไป ใช้การสุ่มตัวอย่างแบบบังเอิญ (Accidental Sampling) และเจาะจง วิเคราะห์ด้วยสถิติเชิงพรรณนา และเชิงอนุมาน ได้แก่ Anova และวิเคราะห์รายคู่ด้วย Scheffe |
This research consists of 3 purposes which are to study 1) tourists’ behavior of travelling to historic sites, arts, culture and tradition in Nakhon Phanom Province 2) marketing factors affecting travelling site of history, arts, culture and tradition of Nakorn Phanom province, and 3) age factor affecting marketing factors of travelling to historic sites, arts, culture and tradition of Nakorn Phanom province. The research used quantitative methodology by survey. Questionnaires were distributed to 410 tourists who had lower than 18 to the age 59 years old and above. To select samples, accidental and purposive sampling were applied and then to analyze the data by descriptive and inferential statistics. To test hypotheses, Anova was used with Scheffe when analyzing in pair. |
Download Full Paper: |